Thursday, February 23, 2012

Hugo Cabret' leiutis



Ma tunnistan ausalt: Ma ei ole Martin Scorsesese filmidega lähemalt tutvunud. Ma olen näinud ,,Suletud saart'' ja paari stseeni filmist ,,Kahe tule vahel". Kumbki ei jätnud mulle erilist muljet. ,,Suletud saar'' oli väga segane ja kõhe. Ma tean seda, et üldiselt pekstakse tema filmides inimesi kaikaga pudruks. Võluv, kuid mitte nii kaasahaarav, kui tema viimane film ,,Hugo Cabret' leiutis” või siis inglisekeelne ,,Hugo”.



Filmi peategelane on Hugo Cabret. Ta on orb, kes elab ühes Pariisi suures rongijaamas, kus ta hoolitseb kellade eest, püüdes samal ajal jääda anonüümseks ja vältida jaamaülemat, keda mängib Sacha Baron Cohen.
Hugol on ka saladus: ta üritab parandada robotit, kelle tema surnud isa kunagi leidis. Hugo arvab, et võib-olla sisaldab robot sõnumit tema isalt. Tema teed ristuvad pidevalt mänguasjakioski kibestunud omanikuga, kes on oma elus pettunud. Tema osas näeme Ben Kingsleyt, kes on ka varem töötanud koos Scrosesega. Kibestunud vanamees ei taha midagi kuulda oma minevikust. Tema ristitütar (Chloe Grace Moretz) sõbruneb Hugoga ning koos hakkavad nad lugu lahti harutama.
Hugo roboti lugu on seotud mänguasja nurgakese müüjaga, kuid alles lõpus saavad kõik vaatajad vastused oma küsimustele.
Mõlemad pooled loost on omavahel seotud ja lugu ei räägi ainult sellest, kuidas Hugo püüab oma robotit tööle saada. Scrosese toob vaatajateni kino ajaloo juured. On näidatud ka maailma kõige esimest filmi, vendade Lumiere'd ,,Rongi saabumine jaama”. Peab ütlema, et see on võrratu. See, kuidas räägitakse kino kui sellise kujunemisest - see on lihtsalt imeline. Näeme ka stseene sellest, kuidas vanasti filme filmiti ning kuidas võtteplatse ehitati. Kes seda filmi vaatab, proovige Scorsese filmist üles leida.
Hugo rollis on Asa Butterfield, kes tõesti sobib rolli. Ta näitleb hingega ja on üks parimaid lapsnäitlejaid, keda ma üldse näinud olen. Ben Kingsley teeb väga tugeva rolli. Mul on kahju sellest, et ta ei saanud rolli eest Oscari nominatsiooni, mille ta tegelikult ära oli teeninud.
Väga hea on näha Sacha Baraon Cohenit vahelduseks (enam-vähem) normaalses rollis, mitte järjekordselt mingisuguseid nilbusi väljendamas (Jumal tänatud!). Kui teile meeldib Sacha Baron Choen, siis unustage ,,Borat" ja ,,Brüno". Vaadake hoopis seda filmi.
Rongijaam, kus Hugo elab, on täis värvikaid kujusid. Näiteks Sacha Baron Choeni inspektor, Emily Mortimeri lilletüdruk ja paljud teised.
Kuna see on 3D-film, siis tuleb ka sellest nüansist rääkida. See film on 3Ds imeline. Minu arvates isegi parem kui ,,Avatar”. Siin on film, mida saab täieõiguslikult nimetada 3D-filmiks. Absoluutselt iga stseen sellest filmist on maagiline ja täielik 3D "pop-out". Pärast ,,Hugo" vaatamist unustate need teised filmid, mis nimetavad ennast uhkusega 3D-filmideks. Selle filmi kõrval tunduvad kõik teised filmid mudased ja lihtsalt koledad.
Eriefektid: väga heal tasemel. Loodud on Pariis, mis pole päris reaalne, kuid näeb sellegipoolest rabav välja. Film oli igati eriefektide Oscari nominatsiooni välja teeninud.
Taust: loob maailma, mis ei ole päris reaalne, kuid see on loodud sellisel viisil, et sa usud, et see on ja tahad, et see oleks reaalne (loodan, et kõik said mõttest aru)
Taustamuusika: mõnus prantsuse muusika, mis tekitas sellise väga sooja ja hubase tunde
Üldiselt on lugu väga tugev ja hoiab sind kohal nii, et sa ei taha minutitki sellest filmist maha magada (isegi WC-s käimise jätad ära)
Kokkuvõttes on tegemist maagilise ja puudutava looga, mille keskmes on tegelased, kellest sa tõesti hoolid.
Uskuge mind, kui ma ütlen teile, et te ei taha sellest elamusest ilma jääda.
,,Hugo Cabret'” leiutis on üks parimaid filme, mida ma üldse kunagi näinud olen.
Minu hinne: 5/5


0 comments:

Post a Comment