Monday, July 16, 2012

Imeline ämblikmees


Andrew Garfield võtab Tobey Maguire’ilt üle (natuke teistsugused) liibukad ja läheb linna peale liuglema.

Kahjuks pean ma ütlema, et Tobey Maguire’i versioonid Ämblikmehest olid pisut paremad.

Tegelikult isegi enam kui pisut. ,,Imelise ämblikmehe” reklaamid lubasid uut lugu, mis räägib rohkem Peter Parker’i ajaloost. Ühel plakatil oli isegi suur kiri ,,The Untold Story. Ma ütleksin, et uus film on pigem ,,Half of a story already told. Muidugi on koosluses ka hunnik uusi tegelasi ja on mindud koomiksi teed ka selles suhtes, et Peteri girlfriend on Mary Jane’i asemel hoopis Gwen Stacy, keda kehastab Emma Stone.

Samuti on ka uus kurjam, kelleks sel korral Sisalik ehk Dr. Curt Connors, keda kehastab Rhys Ifans.
See kõik on väga tore ja armas, ainuke probleem on, et see pole kuigi huvitav.

Mina sain reklaamide ja kõige põhjal aru, et siin räägitakse just Peteri perekonnast ja tema taustast. Tegelikult esimese viie minuti jooksul natuke räägitakse ja tekitatakse küsimused, millelele keegi kunagi vastata ei suvatse. Just siis, kui sa arvad, et sa lõpuks saad mingi vastuse, tekitatakse küsimusi juurde. Kui ei ütle siis ei ütle, loodetavasti teises osas siis, sest muidu tahan ma oma raha tagasi!

Filmi tugevaim külg on ilmselt Andrew Garfield. Ta oli juba ,,Sotsiaalvõrgustikus” hea, aga siin pööratakse talle rohkem tähelepanu. Garfield on selline muhe sell, Ämblikmeest mängima sobib ta igatahes päris hästi. Kohati võiks öelda, et ta on rolli jaoks isegi liiga cool. Tal on mõnusaid momente, lisaks teeb ta ka natuke nalja, mis on teretulnud.

Mul pole otseselt Emma Stone’i vastu midagi, ta on normaalne näitleja, aga mulle ta Gwen Stacy’na ei meeldinud. Ta polnud otseselt halb, aga oli igav ja jättis pisut suvalise mulje.

Põhimõtteliselt sama probleem on Sisalikuga. Ei mingit muljet, välja arvatud see, et ta meenutas oma totaka naeratusega natuke ,,Batmani” Jokkerit. Erilist ohtu ta endast küll ei kujutanud, lisaks näidati teda väga vähe.
Nii palju kui ma kriitikute arvustusi olen lugenud, kiideti väga filmi armulugu. Mina ei kiida, selles ei ole nagu midagi erilist. Ja neiu saab liiga kiiresti teada, et Peter on Ämblikmees.

Sam Raim’i triloogias avaldati see saladus alles teises osas ja kui neiu sai teada, et tema boyfriend on Spiderman, oli see väga emotsionaalne hetk ja see tähendas midagi. Siin on see väga tähtsusetult välja mängitud ja ei tekita erilist emotsiooni.

Noh näitlejate kohapealt veel nii palju, et Denis Leary ja Rhys Ifans on mõlemad päris head. Leary toob Kapten Stacy rolli isegi natuke emotsiooni sisse.

Story iseenesest on normaalne. On huvitavaid kohti ja on ka väga huvitavaid kohti. Aga iga paeluva momendi kohta on mitu magedat ja igavat momenti.

Eriefektid on head, kostüümid samuti (eriti see uus Ämblikmehe kostüüm. Algul, kui ma seda piltidelt nägin, siis ma arvasin, et see näeb nõme välja, aga see on päris lahe). Aga 3D on täiesti pointless. Uskumatu, et film, mis on selles formaadis filmitud, võib olla nii 3D vaba.

Ainuke moment terves filmis, kus mul kananahk tekkis, oli siis, kui inimesed Ämblikmeest aitasid ja pöörasid kraanad niimodi, et ta saaks nende abil Oscorpi hoonele kergemini ligi pääseda.

Lõpus kui Peter seisab Oscorpi hoone külje peal ja vaatab all laiuvat linna, tekib tänu õhus hõljuvatele kübemetele tunne, nagu oleks kemikaalsed jõulud.

Imelisel Ämblikmehel on omad momendid, aga vaadates tagasi Sam Raim’i filmidele, tundub see uus versioon pisut mõttetu ja üldiselt on tegemist suhteliselt mageda filmiga.

                                                                               3/5

0 comments:

Post a Comment