Tuesday, July 17, 2012

Titanic: elamus

On aeg rääkida millestki, mis ei ole otseselt seotud filmidega.
 Käisin eelmisel nädalal Barcelonas ja kogemata avastasin tänavalt plakati, mis reklaamis näitust nimega Titanic: The exhibition. Esimene mõte oli umbes midagi sellist: Oh my god, oh my god, oh my god, sest kui ma eelmisel aastal Londonis käisin, ei olnud mul kahjuks võimalust minna sarnast näitust vaatama.


Seega ma läksin mitu päeva hiljem Barcelona Meremuuseumi. Lolli eestlasena, ei teadnud ma muidugi kust piletit osta. Kui ma selle lõpuks sain, pidin minema pika saba taha otsa, kus ma pidin tükk aega ootama, Kui see järjekord otsa sai, sain ma sisse, kus ma pidin ootama järgmises sabas.
Kokkuvõttes ootasin ma umbes- täpselt poolteist tundi.

Enne näitusele saamist ootasin ma veel eesruumis mis meenutas sadamat. Külgedel olid pildid laevadest ja kastid ja kohvrid.jne. Algul tehti igast külastajast ka pilti, mille sai pärast 5 euro eest ka endale osta. Samuti anti sulle kõrvaklapid ja MP3, kust tuli näitust tutvustav tekst, millel oli omakorda taustaks muusika Cameroni Titanicust.

Näitusel oli paalju eksponaate nende hulgas ka näiteks originaalsed taldrikud Titanicult, noad, ühe hukkunu ülikond, algne tekk.jne.

Lisaks ekponaatidele olid järele tehtud mõned kajutid, sellistena nagu nad Titanicul välja nägid.

Tänu tekstile, mis kõrvaklappidest tuli, sain ma teada lugusid Titanicu pardal olnud inimeste kohta, mida ma varem ei teadnud. Vast kõige puudutavam oli lugu abielupaarist, kes hukkus ja naise sõrmes olnud kuldne sõrumus kukkus päästepaati ja see leiti alles kuu hiljem, kui paati tühendati.

Väga muljetavaldav oli Titanicu makett, mille üks külg oli avatud, nii et oli võimalik näha kõike, mis laeva sees oli. Huvitav oli ka see,  et eksponaatide kõrval oli hiiglaslik jäätükk, mida katsudes oli võimalik  teada saada, kui kaua  suudad külma välja kannatada. Järele oli tehtud ka üks Titanicu põhjamudas kinni olevatest propelleritest, ainult see mudel oli kaks korda väiksem kui originaal.

Viimane ruumi seintel rippusid kolm suurt tahvlit. Nende tahvlite peal olid kirjas kõik inimesed, kes hukkusid 15. aprillil 1912.

Titanicu näitus oli eriline. See oli kindlasti väärt pooleteisetunnist ootamist. Kes sattub Barcelonasse, siis ma soovitan väga minna seda näitust vaatama.

Titanic the exhibition on Barcelonas avatud kuni 30. septembrini.

0 comments:

Post a Comment