Saturday, May 18, 2013

Suur Gatsby

Tõsiselt! Kes oli see, kes tembeldas ,,Suure Gatsby” n-ö naistekaks?

,,Suur Gatsby” on F. Scott Fitzgerald’i samanimelise teose alusel tehtud film, mis räägib loo Nick Carrawayst, 1920. aastatel New Yorgis elavast kirjanikust, kes kohtub väga lootusrikka ent salapärase mehega, nimega Gatsby, kes üritab tagasi saada oma ammukadunud armastatut
Kindlasti suudavad inimesed, kes on raamatut lugenud, seda filmi ka paremini hinnata, aga kuna mina ei ole raamatut lugenud, siis hindan ma seda teost lihtsalt filmina.

,,Suur Gatsby” on üsna kuiv linateos. Film algab juba väga hektiliselt ja segaselt ning esimeste minutite jooksul on raske millestki aru saada. Algul oli toimuv üsna köitev, aga mida edasi seda vähem mind huvitas, mis siin saab. Ärge kujundage oma arvamust minust selle põhjal, mida ma järgmiseks ütlen, aga ma tõesti tüdinesin vaadatavast kiiresti. Ning see ei ole seetõttu, et ma ei vaataks selliseid filme, ehk n-ö naistekaid. Ma olen vaadanud väga palju erinevaid filme, sealhulgas ka nt ,,Anna Kareninat”, mis mulle kusjuures väga meeldis, aga ,,Gatsby” on igav. Suuresti ka seetõttu, et film on ligi 2 tundi ja 15 minutit pikk. Ära oleks võinud lõigata  30 minutit ja  ei oleks sellega midagi kaotanud.

Kuigi ,,Gatsby” osutus minu jaoks igavaks, siis suuresti päästavad filmi näitlejad. Nad kõik on head, eriti aga Leonardo DiCaprio. DiCaprio on alati olnud hea ning siin on tal ka üsna keeruline roll. Gatsby on tõesti lootusrikas tegelane. Ta on endale ette kujutanud elu, mida ta tahab ning sinnapoole ta pürgib. Gatsby näeb kõike positiivselt, isegi kõike keerukamates olukordades loodab ta, et kõik läheb hästi. DiCaprio mängib selle rolli niivõrd hästi välja, et võimalik on Gatsby’le kaasa elada, isegi siis kui ta teeb midagi äärmiselt rumalat. Andke DiCapriole tema Oscar kätte! Muud ei oskagi öelda.

Ka teised näitlejad on väga head. Eriti avaldas muljet Joel Edgerton. Mida ma oskan öelda, see mees mängib tõpra rolli hästi välja!

DiCaprio kõrval osutus tegelikult parimaks näitlejaks Tobey Maguire, kellel on tegelikult üsna keeruline osa. Ma võin öelda, et see, mis tema tegelasega juhtus, läks mulle natuke korda. Näitlejatööd on head, aga tegelased on üsna puised. Kui paar tükki välja arvata, siis ei läinud mulle korda see, mis nende inimestega juhtub.

Baz Luhrmann oli ideaalne valik seda filmi lavastama. Tema filmid on alati visuaalselt ja muusikaliselt võimsad.
,,Suur Gatsby” ei ole erand. Film on täidetud piltidega, mis võtavad hingetuks, alates Tracking kaadritest kuni hästi koreografeeritud peostseenideni, näeb ,,Gatsby” suurepärane välja. Muidugi on siin kasutatud meeletult palju CGI-d, ning ühe või kahe koha peale tundub see pisut võlts, aga kõike kokku võttes näeb linateos suurepärane välja. Luhrmann loob 1920. aastate melu ning hulluse väga hästi. Peod Gatsby juures on filmi ühed parimad  stseenid ning neile aitab kaasa ka 3D, mis aitab luua seda atmosfääri ning tõmbab vaataja 1920. aastatesse. Kohati muidugi on ,,Suurt Gatsbyt” ka raske vaadata, sest see tekitab mingil määral klaustrofoobilise meeleolu. Filmi vaadates tekkis tahtmine kinost välja saada ja minna välja värsket õhku hingama.

Luhrmann on lasknud kokku panna fantastilise soundtrack’i. Filmis kõlab taustaks muusika sellistelt artistidelt, nagu Jay-Z, Will.i.am ja Beyonce. Vabatahtlikult ma sellist muusikat ei kuula, aga ,,Suurt Gatsbyt” vaatama minnes teadsin ma, mida oodata. Peab ütlema, et sellesse filmi sobib räpp- ja poppmuusika suurepäraselt. Midagi ei tundu paigast ära olevat ning selline muusika annab edasi väga ajatut meeleolu.

,,Suur Gatsby” on visuaalselt võimas, näitlejad ja muusika on head, aga lugu ega tegelased ei tekitanud minus paraku erilisi emotsioone. Ehk vaatan ma mõne aasta pärast aga seda filmi hoopis teise pilguga - miski pole välistatud.
                                                                              2.5/5 

   PS!   

Tegin paari päeva eest uue facebooki lehe, kuhu panen üles filmiarvustusi, filmiuudiseid.jne. Siin on aadress. https://www.facebook.com/EluOnKino

Neile, kes on huvitatud minu arvustuste lugemisest on neid ehk selle lehe kaudu lihtsam leida.
                                                                                                 


0 comments:

Post a Comment