Friday, May 4, 2012

Tasujad



Me kõik oleme oodanud  juba peaaegu  4 aastat! 5 filmi on  seda ette soojendanud! Oodake, kas me räägime praegu Sacha Baron Cohen’i ,,Diktaatorist”?  EI. Tasujad on lõpuks kohal!!! Kas see vääris neid eelsoojendusi, kas see üldse väärib meie tähelepanu? Muidugi! AVENGERS ASSEMBLE!!!!!



Kurat! Tahaks ka olla hull fänn, kes on kõiki ,,Tasujate” koomikseid lugenud, kellel on kodus Kapten Ameerika kostüüm, aga kahjuks pole ilmselt kumbki neist võimalustest eriti reaalne.

Aga reaalne on see, et ma saan (kui ma tahan) vaadata kõikide ,,Tasujate” soolofilme. Seda ma ilmselt varsti teengi. Kui nüüd hakata kõikide kangelaste eraldiseisvaid filme vaatama, siis need on üldiselt ikka head.

,,Raudmehe” esimene osa oli väga hea, aga teine oleks võinud olemata olla, kõige parem asi teise osa juures oli see, et S.H.I.E.L.D-it näidati rohkem ja me saime võimaluse neid agente paremini tundma õppida.



2008. aasta ,,Hulk” oli lihtsalt kohutavalt igav. Midagi muud ei olegi öelda.


Thor oli hea, aga midagi oli nagu puudu ja kokkuvõttes oli elamus pisut kuiv.

Kokkuvõttes (minu arvamuse kohaselt) oli ,,Kapten Ameerika” parim soolofilmidest. Sel oli kõike: märulit, lahedaid tegelasi ja huvitav lugu. Pluss Chris Evans on  Kapten Ameerika osas...... lahe!
Nüüd jõuame päriselt ,,Tasujateni”.

Lavastaja ja stsenarist Joss Whedon(,,Firefly”, ,,Buffy, The Vampire Slayer”, ,,Serenity”) on  hakkama saanud uskumatu filmiga, milles on meeletult märulit, kuid on ka liigutavaid stseene ja huvitavalt välja töötatud tegelased, kellel tundub olevat nii aju kui ka süda.

Whedon’il polnud ilmselt kerge kõiki neid tegelasi ühte filmi kokku kirjutada, sest nii paljude tegelastega oleks see võinud kõik mingil hetkel lihtsalt kokku variseda, aga ta sai sellega siiski hakkama.

Põhiline lugu on siis järgmine: Thori vend Loki naaseb plaaniga vallutada maa, et ta saaks siin inimesi  nende kuningana valitseda. Et teda peatada, kogutakse kokku supertiim, mille liikmeteks on Raudmees, Thor, Hulk, Kullisilm, Must lesk ja Kapten Ameerika.

Ma ei ütle  midagi ette ära, aga seda  küll, et intro oli väga kiire. Imelik oli see, et enne algust polnud mitte ühtegi reklaami.

Minu jaoks olid esimesed 30 minutit väga imelikud. Ma võtsin selle filmi küll omaks, aga alguses ma juba kartsin, et midagi võib viltu minna. Õnneks sujus lugu hästi, kõik on õigesti tehtud, väga huvitav ja massiivne.
Mõne filmi puhul on ainuke mõte, mis peast läbi jookseb, et tuleks ometi kord see action, millal tulevad need võitlusstseenid! Siin seda pole, hea on vaadata, kuidas need megakangelased omavahel läbi saavad. Milline on Bruce Banner’i ja Tony Stark’i või Kapten Ameerika ja Thori  vahel dünaamika, kuidas nad omavahel suhtlevad! Tavaliselt on  sellised osad filmides kohutavalt igavad, aga peab ütlema, et ,,Tasujates” töötavad need lihtsad stseenid üllatavalt hästi.

Paljud meist on ilmselt juba nende filmitegelaste fännid. ,,Tasujad”  annab suurepärase võimaluse õppida oma lemmikuid paremini tundma.

Ma harutan nüüd puntra lahti ja räägin igast põhitegelasest eraldi.
 
Alustan Raudmehest.
Robert Downey Jr. on fenomenaalne. Whedon on kirjutanud Tony Stark’i huvitavamaks, kui ta kummaski ,,Raudmehe” filmis oli. Teda on tõesti väga huvitav jälgida. Tema on lisaks ka üks filmi põhilistest huumorisoontest.

Hulk
Edward Norton’i Hulk jättis mind enam-vähem täiesti külmaks. See film oli kohutavalt igav ja Hulk nägi lisaks kõigele välja imelik. Oi, kuidas kõik on muutunud. Norton’i asemel on  Bruce Banneri rolli toodud Mark Ruffalo. Ruffalo on esimene näitleja, kes tegelikult mängib Hulki. Tänu Motion Capture’i tehnoloogiale on Hulk oma kehastajaga väga sarnane. Enne kui ma ,,Tasujaid” vaatama läksin, ei huvitanud Hulk mind üldse, kuid nüüd hoian ma pöidlaid püsti, et “roheline mees” saaks oma järgmise soolofilmi, mille peaosas näeme loodetavasti Mark Ruffalo’t. Tema on lisaks Stark’ile teine, tänu kellele on see film nii naljakas.



Thor
Nagu ma eespool mainisin, jäi ,,Thori” film natuke kuivaks, ma ei saa aru mispärast see kriitikutele nii väga meeldis. Seal oli küll märulit, aga see oli natuke igavalt välja mängitud ja lõpptulemus oli väga keskpärane. Mind üllatas ,,Thori” juures see, kui väga mulle meeldis paha tegelane ehk siis Loki. Chris Hemsworth on arvatavasti ainuke inimene, kes sellesse rolli nii täiuslikult sobib. Ta oli hea ka esimese osas, kuid siin on ta ikka tõeliselt vinge. Thor annab pahadele ikka täiega peksa!




Must lesk
Ma olin üldiselt väga üllatunud (nagu ilmselt ka paljud teised), kui teatati, et Scarlett Johansson hakkab ,,Raudmehe” teises osas mängima. Mitte, et ta oleks halvasti näidelnud, aga tal polnud seal õigesti midagi tehagi. Taaskord on asjad muutunud ja tema tegelane saab sel korral palju rohkem tähelepanu. Hea on, sest ma poleks uskunud, et ta võib olla niivõrd huvitav. Ta on kohati päris võimas ja tugev tegelane. Väga tore, et selline tegelaskuju on sisse toodud, sest siin on piisavalt mehi ja on tore, kui on olemas ka mõni naiskangelane, eriti veel selline, kes on võimeline teistele pika puuga ära tegema.




Kullisilm
Jeremy Renner üllatas mind ,,Võimatu Missiooni” neljandas osas. Ta oli üks parimaid asju selle filmi juures. Ta saab väga hästi hakkama ka siin, Kullisilma rolliga. Kullisilm on väga lahe tegelane. Nagu Must lesk, on ka tema võimeline teistel kere kuumaks kütma. Üldiselt kasutasid nad teda viisil, mida absoluutselt polnud võimalik ette näha. Kes ütles, et Kullisilmale pööratakse vähe tähelepanu? Mina küll aru ei saanud.






Nick Fury

Nick Fury'le on nagu teistelegi antud palju rohkem n-ö eetriaega. Teda on palju enam edasi arendatud ja ta on üllatavalt lahe tegelane. Üks põhjus, miks ma seda filmi nii väga ootasin, oli see, et saaks ka neid kõrvalisemaid tegelasi rohkem näha.






Kapten Ameerika
Total Film ütles oma Tasujate arvustuses, et Kapten Ameerika on kõige igavam Tasuja. Kuidas keegi saab nii öelda! Tema on just kõige huvitavam! Tema on mees, kes on ajast väljas. Ta oli 70 aastat külmunud ja sulatati üles tänapäeva maailmas. Ta peab kogu selle olukorraga kohanema. Teda on isegi pisut kurb vaaadata, sest ta on üksik. Kõik tema tuttavad on surnud ja maailm on talle võõras. Kapten Ameerikat on veel lahedam näha võitluses, kus ta võitleb kõrvuti näiteks Thoriga. Ühel hetkel, kui Kapten Ameerika kellegagi võitles ja tal ei läinud hästi, käis mul peast läbi üks mõte: ,,Ei, sa ei tohi talle tappa anda, ta on selleks liiga äge, et peksa saada".





Aga kuidas on film filmina? See on väga lahe. Esimene pool vaheldub action’i ja rahulike stseenidega  Teine pool on põhimõtteliselt all out action. See on ilmselt üks lahedamaid action-filme, mida ma üldse kunagi näinud olen. Vaatamata selle ei hakka kunagi igav. Ma hoiatan teid ette, et  saate kena kõhutäie naerda. Ma poleks arvanud, et ,,Tasujad” on nii naljakas film, aga need naljad töötavad väga hästi ja see on tore.

Muusika koha pealt meeldib mulle, et kohati on kasutatud juba tuttavat muusikat näiteks osades stseenides, kus näidatakse Kapten Ameerikat, on kasutatud sama muusikat, mis oli tema soolofilmis.

Action on suur osa sellest filmist ja nagu ma olen eespool maininud töötab see kohutavalt hästi. Eriefektid on väga võimsad, on väga palju plahvatusi ja pauke jne. Mingist hetkest alates oli mul pidevalt naeratus näol, sest see on lihtsalt öeldes superlahe film.

3D on aga hakanud juba ära tüütama. Enamuse filmide puhul istud sa lihtsalt prillid peas ja vaatad tavalist pilti. ,,Tasujatega” on täiesti teine lugu. Film on üllatavalt hästi ümber konverditud. Mõned 3D-stseenid on lihtsalt parimad, mida ma näinud olen. See sõidab järeletehtud 3D-ga üle isegi ,,Titaanide raevust” ja ,,Titanicust”.

,,Tasujad” on kõigi aegade parim superkangelaste film, mitte ainult sellepärast, et filmis on meeletult action’it, vaid sellepärast, et huvitav on vaadata neid superkangelasi koos selg selja
vastas võitlemas ja nende omavaheline dünaamika on uskumatult hea. ,,Tasujad” on kohal ja nende järele tasus oodata. Neil on mõistus, süda ja huumorimeel. Ja action’it pole siin ka vähe. Selles filmis on midagi kõigi jaoks.
                                                                           
                                                                          5/5      










0 comments:

Post a Comment