Friday, November 16, 2012

Eruta mind!


Esmalt pean ma tänama Just Filmi korraldajaid selle eest, et ma festivalil niimoodi vabalt ringi saan käia, sest kui ei oleks Just Filmi, ei saaks ma ilmselt võimalust selliseid filme näha.

,,Eruta mind!” on väike Norra väärtfilm, mis räägib tüdrukust nimega Alma, kes on jõudnud vanusesse, kus tema hormoonid hakkavad möllama ja ta tunneb pidevat vajadust ennast rahuldada, mõeldes täiesti suvalistest inimestest. Lisaks on ta armunud oma klassivend Arturisse ning Alma on arvamusel, et nad kuuluvad kokku. Tänu ühele saatuslikule peole, saab Almast heidik, kes kellelegi ei meeldi

Noorte eneserahuldamine, üldse eneserahuldamine on teema mida paljud peavad tabuks (Mõned inimesed üritaksid seda ilmselt ka ravida), aga mina näen seda kui täiesti normaalset asja, inimene ei saa selle tungi vastu mitte midagi teha, see tuleb vanusega, vajadusega oma keha paremini tundma õppida ja ülekohtune on arvata, et inimesed, kes tegelevad eneserahuldamisega, on ebanormaalsed.

Aga filmi juurde tagasi pöördudes, on tegu naljaka, kohati südamliku ja kokkuvõttes väga hea filmiga. See linateos saavutab selle, et sa hakkad lõpuks tegelastele siiralt kaasa elama ja see on parim, mida võiks ühelt filmilt tahta.

Filmi peategelane Alma elab väikeses Norra külas, kus tundub olevat lambaid rohkem kui inimesi. Ta vihkab 
oma koduküla nii väga, et näitab keskmist sõrme igal korral kui sõidab mööda küla nime kandvast sildist.
Film on võetud üles paikades, mis annavad tõsiselt hästi edasi väikese küla klaustrofoobilist atmosfääri. Ma saan aru, miks Alma ja tema sõbrannad unistavad mõnda suuremasse kohta kolimisest. Ka mina ei suudaks sellises kohas elada. Eks meil siin Eestis ole ka omajagu pommiauke ja ma ei hakka kohanimesid nimetama, aga minu vanaisa, eluaegne väikelinna patrioot, solvus väga, kui ma nimetasin tema kuuldes kallist kodulinna pommiauguks.

Eneserahuldamine on nii lai teema, et seda kasutatakse filmides ja telesarjades tihti koomilisel eesmärgil, aga ,,Eruta mind!” on ilmselt esimene film paljudest, kus näidatakse seda teemat just noore naise vaatepunktist. Järeldus: seda teevad mõlemad sugupooled.
Mulle tohutult meeldivad filmi valitud noored näitlejad, eriti hea mulje jätab Almat kehastav näitlejanna. Ta toob oma rolli väga palju soojust, headust ning südant.

Filmifestivalidelt leiab tõelisi kalliskive ja ,,Eruta mind!” on kindlasti üks neist, mitte just kõige tavalisem, aga samas südamlik lugu noorest keda kõik peavad veidrikuks, kuid kes sama normaalne kui iga teine meie seast.
                                                         5/5   

0 comments:

Post a Comment