Tuesday, April 17, 2012

Titanic 3D

                                                                      

 Selline ta siis oli. Rohkem kui 100 aastat on möödas päevast, kui  uppumatu Titanic kadus sügavustesse.
Ja selline on ta nüüd.Kurb.





Ma ei saa aru, miks ma ei läinud Titanicut vaatama, kui see 98. aastal Eestis kinodesse tuli. Arvatavasti sellepärast, et ma olin umbes 4- või 5-kuune. Jah, ma arvan, et sellepärast ma ei läinudki.


James Cameroni Titanic tuli esmakordeslt kinodesse 1997. aastal. Nüüd on Titanic tagasi suurel ekraanil, kus on tema õige koht. Seekord 3D-formaadis.

Kui nüüd hakata jälle võrdlema Cameroni enda filme, siis sel korral sõidab ,,Titanic” ,,Avatarist” traktoriga üle. Titanic on küll kõvasti pikem, aga mitte hetkekski ei hakka igav.

,,Titanicut” suurelt ekraanilt vaadata on midagi muud. Neile, kellele see film ei meeldi, ei tähenda see ilmselt eriti midagi, aga see on tõsiselt võimas.

Noh enam-vähem kõik teavad filmi sisu, aga ma kirjutan ikkagi. 10. aprillil 1912 lahkub luksusaurik Titanic Inglismaalt oma esimesele reisile. Laeval kohtuvad kaks noort, kes armuvad, kuid kes on erinevatest sotsiaalsetest klassidest. Noored aga ei tea, et laeva esimene reis jääb ühtlasi ka viimaseks.

Ma ei saa isegi õigesti aru, mis mind Titanicu juures tõmbab. Ma ei mõtle ainult filmi, mulle pakkus reaalne lugu huvi juba enne, kui ma filmi nägin. Just sellepärast filmi vaadata tahtsingi.

Ausalt öeldes ei ole mul häbi tunnistada, et mulle väga meeldib filmi armastuslugu ja üldiselt pole ma eriline vesistaja, aga ma olen Titanicu puhul poetanud rohkem kui ühe pisara. Armatuslugu on filmi keskpunkt ja see on tohutult ilus. Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet on mõlemad väga andekad ja nad mängivad armastajaid väga usutavalt.

Muidugi on filmis ka paha tegelane, aga Billy Zane poolt kehastatud Cal on väga teistmoodi paha, tal pole mingeid ulmelisi eesmärke ja ta on inimlik kurjam.
Eriefektid on 1997. aasta kohta väga head ja film näeb suurelt ekraanil imeline välja. Nii uskumatu kui see ka poleks, töötab 3D suurepäraselt, eriti on seda märgata veestseenides. Kohati on 3D peaaegu ,,Avatariga” samal tasandil.

Tavaliselt ei pane ma muusikat filmide vaatamisel eriti tähele, aga ,,Titanicu” puhul on võimatu muusikat mitte märgata. Raske on seda isegi kirjeldada. James Horneri muusika on lihtsalt vapustav! Muusikapala ,,Southampton” annab perfektselt edasi Titanicu suuruse ja võimsuse. ,,Titanicul” on ilmselt üks kõigi aegade võimsamaid soundtrack’e.

Cameron sai hakkama uskumatu teosega, mis on üheaegselt võimas ja liigutav. ,,Titanic” puudutas mind, kui ma seda esimest korda nägin ja nii oli see ka nüüd.
                                                                            5/5

                                                                                               

2 comments:

  1. Miskipärast on mulle vastumeelne mõte minna Titanic'ut uuesti vaatama. Võimalik, et ma olen seda liiga paju näinud. Võimalik, et sisu on liiga hästi meeles. 3D efektide pärast nagu ei tahaks kah vaatama... vist jääb ära :)

    ReplyDelete
  2. ega see vist polegi kõigile

    ReplyDelete