Friday, December 7, 2012

Argo

Tsiteerides Matt Damon’it, siis: ,,I got better things to do, I could be drunk right now in a movie theater, heckling ,,Argo”.”

,,Argo” on Ben Affleck’i lavastatud lugu 1979. a Iraani pantvangi kriisist. Iraani rahvas teeb USA saatkonnale tormijooksu. Nad tungivad sisse ja võtavad kõik töötajad pantvangi, aga kuus inimest põgenevad tagaukse kaudu ja peidavad end Kanada saadiku kodus ning Ben Affleck’i ülesandeks on nad sealt välja saada.

Kõige absurdsem on see, mis plaani ta kokku paneb. Tema ideeks on, et põgenikud teesklevad Kanada võttegruppi, kes otsivb Iraanist ulmeka jaoks sobivaid võtteplatse. Veel absurdsem aga on fakt, et enamjaolt on see kõik reaalne. Umbes nii see kõik väidetavalt 1980. a juhtuski.

Kui aus olla, siis pole ma vist ühtegi Ben Affleck’i filmi varem näinud. Ma tean, et tema näitlejakarjäär on olnud n-ö üles ja alla, aga tundub, et lavastajana hinnatakse teda rohkem ja ma saan aru miks. Näha on, et Affleck on lavastanud ,,Argo” tugeva käega.

Ma olen peaaegu nõus nendega, kes nimetasid ,,Argot” üheks aasta parimaks filmiks. Film ise on pooleldi thriller, pooldeldi komöödia. Huumoriga varustavad meid filmis põhiliselt Alan Arkin ja John Goodman.
,,Argo” on väga eriline film selle koha pealt, et tegu on tõeliselt pingelise põnevusfilmiga, aga filmitegijad suudavad luua pinge olukordade pealt ilma, et iga kahe minuti tagant peaks hakkama püsse paugutama. Minu arvates ei toimu filmis praktiliselt ühtegi õiget tulevahetust.

Lugu on tõsiselt hea ja seda käsitletakse hoolega. Kunagi ei tundu ,,Argo” mage või mõttetu. Lisaks om filmi ajastu suudetud luua väga tõetruult. Minu jaoks ainuke viga selle filmi juures on see, et ta venib pisut keskelt, aga see on väike ja suhteliselt tühine asi.

Näitlejad teevad oma tööd väga hästi. Mina uskusin nendesse tegelastesse ja minu jaoks olid nad päris inimesed ning seda oli tore vaadata.

Esimene kaader Afflecki tegelasest, Tony Mendezist, näitas seda, kuidas ta magas voodi peal, toidukarbid ja purgid ümber, seega algul arvasin ma, et ta on mingisugune luuser, aga ta oli luuseri täielik vastand: tugev, võimekas ja kenasti välja mängitud tegelane.

John Goodman ja Alan Arkin sobivad ekraanil suurepäraselt kokku, neil on mõnus keemia ja nad mõlemad on väga naljakad. Kui huumorist rääkida, siis on ,,Argo” täidetud küllaltki musta ja kuiva huumoriga, mitte millegi labasega.

Muusika on väga hea ja toob pingelistesse olukordadesse veel rohkem pinget. Eriliselt pingelised on aga viimased kümme minutit. Ma oleks peaaegu hakanud lõpus küüsi närima ja seda ei juhtu just eriti tihti.

Kui te tahate minna ,,Argot” vaatama, aga loodate meeletult action’it ja tulevahetusi, siis pöörduge kuhugi mujale. Minge vaadake Jason Statham’it või midagi, aga kui teile meeldivad tõeliselt pingelised thriller’id, kus on vähe action’it, usutavad tegelased ja te tahate minna vaatama filmi millel on tegelikult olemas sisu, siis on ,,Argo” just teie jaoks.
 

                                                                         4/5   







0 comments:

Post a Comment