Friday, December 28, 2012

Pii elu


Tiiger pissib sulle 3D-s näkku. See on ,,Pii elu”!



,,Pii elu”, samanimelise raamatu põhjal vändatud film, mis räägib India poisist nimega Pii, kes elab üle laevahuku ning sattub päästepaati koos Richard Parker’i nimelise tiigriga.

Üks ,,Pii elu” suurimaid trumpe on see, et filmis pole mitte ühtegi, rõhutan, mitte ühtegi suurt nime. Väidetavalt lõikas Ang Lee filmist välja Toby McGuire’i stseenid. Miks ta seda tegi, ma ei ole päris kindel, seega ma ei hakka siia suvalist väljamõeldud põhjust panema. Igatahes ei vaja ,,Pii elu” mitte ühtegi suurt nime selleks, et olla hea film.

,,Pii elu” on minu jaoks kohati raske vaadata. Ma ei ole täielkult kindel, mis ma sellest filmist arvan. Ilmselt tuleb veel kord vaadata. Paljud inimesed nimetavad ,,Pii elu” üheks parimaks linateoseks, mis mitme aasta jooksul on tehtud. Kas ma nõustun? Ei ja jah.

Ma olen viimasel ajal hakanud madina asemel otsima filmidest sisu ja tegelasi. Sisu ,,Pii elul” on, seda võin ma kinnitada -  lugu on väga sügav ja mõtlemapanev. Filmis on väga palju hingelist ja usulist teemat ning põhiliselt nende teemade uurimine annabki sisule sügavuse ja dimensiooni.

,,Pii elu” on üsna pikk film, see kestab 2 tundi ja 7 minutit. Reklaamidest jäi mulje nagu oleks kogu see aeg täidetud ainult sellega, kuidas Pii koos tiigriga mere peal on. Tegelikult ei koosne lugu ainult sellest. Enne seda seletatakse üsna pikalt Pii elust enne, kui ta tiigriga päästepaati sattub.

Sisult on tegemist väga omanäolise ekraaniteosega. Meile ei anta tänapäeval enam filme, mis olusid arvestades, keskenduksid eelkõige tegelastele. Alati on kõrvalharu, mis sisaldab salakaubavedajaid või piraate või muud sellist. Aga õnneks siia pole midagi seesugust sisse pandud. ,,Pii elu” käsitleb tegelasi, nende emotsioone, uskumusi ja ellujäämist.

Ka on hea, et selles filmis jäävad inimesed inimesteks ja loomad loomadeks. Puuduvad rääkivad neljajalgsed ja ei ole ka tehtud nii, nagu oleksid Pii ja tiiger, kellega ta koos paadis on, sõbrad. Üks on inimene ja teine on loom ja nii need asjad jäävadki.

Suraj Sharma, kes kehastab Piid on oma rollis väga usutav ja temaga koos on see film tõesti emotsionaalne teekond. Tõesti! Ta mängib oma rolli niivõrd hästi välja, et sa tõeliselt tunnetad tema emotsioone. Mida muud võiks veel tegelasest tahta?

Paljud võrdlevad ,,Pii elu” visuaalset poolt ,,Avatariga”. Ma ei tea, kas neid filme üldse saab niimoodi võrrelda. Kuigi mulle ,,Avatar” eriti ei meeldi, pean ma tunnistama, et selles filmis on meeletult head eriefektid, aga ,,Avatari” puhul on samas ka aru saada, kus on kasutatud arvutigraafikat ja kokkuvõttes on tegelikult tegemist ühe suurejoonelise multikaga.

,,Pii elu” ei sisalda nii märkimisväärseid eriefekte nagu ,,Avatar”, pigem lihtsamaid ja loomulikumaid efekte, mis tunduvad ehedad. Trailer’itest jäi mulje nagu oleks filmis väga palju maagilisi stseene. Tegelikult ei ole neid niivõrd palju, ausalt öeldes on neid ainult paar tükki. Sellegipoolest näevad need meeletult ilusad välja ja jätavad väga loomuliku mulje. Parim nendest eriefektidest on Bengali tiiger Richard Parker. Filmis kasutati nelja erinevat tiigrit, ehk siis mõnes stseenis on ta tegemist päris tiigriga, kuid enamus ajast on tegu digitaalse tiigriga, kes näeb välja täiuslik. Ei ole absoluutselt aru saada, et tegemist on arvuti abil tehtud loomaga.

Muusika on ilus. Suuremalt jaolt on kasutatud idamaist ja indiapärast muusikat, mis loob üldiselt üsna rahuliku atmosfääri.

,,Pii elu” on visuaalselt võimas, emotsioonalselt proovilepanev teekond, mis ei unusta kunagi tegelasi ja nende inimlikkust. See on film, mis püsib sul meeles veel pikka aega peale seda, kui sa oled kinosaalist lahkunud.
                                                                               5/5

0 comments:

Post a Comment