Sunday, March 31, 2013

G.I Joe: Kättemaks

,,G.I Joe: Kättemaks” on järg 2009. aasta ,,G.I Joe” filmile,  mis ei meeldinud põhimõtteliselt mitte kellelegi, kuid teenis järje saamiseks piisavalt raha.... ning siin me nüüd oleme.

Lugu on siis selline, et Ühendriikide valitusus võetakse "Kobra" kontrolli alla ning peaaegu kõik G.I Joe-d tapetakse. Ainult paar üksikut jäävad, kes vannuvad, et nad maksavad oma vendade eest kätte ja hävitavad "Kobra".



Ma käisin esimest ,,G.I Joe” osa vaatamas, kui ma olin 11-aastane, seega on üsna loogiline, et mulle see film meeldis. ,,G.I Joe” esimene osa ei ole muidugi mu lemmikfilm, aga see on üsna lõbus linateos n-ö "Guilty pleasure" film.

Esimene film sai niivõrd palju negatiivset kriitikat, nii story kui ka näitlejatööde pärast, seetõttu vahetati teise osa jaoks välja peaaegu kõik näitlejad, film sai uued stsenaristid ja uue lavastaja.

Lavastaja Jon. M. Chul on muusikaline taust. Ta on lavastanud paar ,,Step up” filmi ja ,,Justin Bieber: Never Say Never”. Seega on ta üsna omapärane valik suur action-filmi tegema.

Filmi on kirjutanud Rhett Reese ja Paul Wernick! Need kaks kirjutasid ka "Zombielandi." G.I Joe ei ole nii tark, ega naljakas, kui too film, aga siin on paar naljakat lauset ja hullu pööra action’it.

Nagu ma mainisin, vahetasid nad peaaegu kõik esimese filmi näitlejad uute vastu. Esimesest osast on alles ainult Channing Tatum, Jonathan Price, Arnold Vosloo,  Lee Byung-hun ja Ray Park

Esimene osa oli täielik multikas. Kõik saavad sellest aru, kuid sellele filmile üritavad nad aga anda teistsugust tooni - süngemat ja realistlikumat - ning kuigi film on täiesti ajuvaba on see siiski natuke reaalsem kui esimene osa.

,,G.I Joe: kättemaks” peaosaline on The Rock või siis õige nimega Dwayne Johnson, kes juhatab allesjäänud "Joe-sid." Tema tegelase nimi on Roadblock.

The Rock teeb siin oma tavapärast värki, mis tähendab, et ta on ennast täis pumbanud ja räägib heroilist juttu. Ta pole halb näitleja ja tundub, et tal oli lõbus seda filmi teha.

Lisaks temale on toodud juurde veel mõned tegelased, kes on ausalt öeldes täiesti mõttud. Ma arvan, et kui nood tegelased oleks filmist välja võetud ja Rock oleks olnud üksi, siis ei oleks mitte mingit vahet olnud. Nende tegelaste nimed on vist Lady Jaye ja Flint ning neil ei ole mitte mingit eesmärki. Jaye’l veel on mingi taust ja tema kohta mingi informatsioon, aga selle teise tüübi kohta ei oska midagi öelda. Raske on kaasa elada tegelastele, kelle kohta sa midagi ei tea. Kas ma tundsin midagi, kui kõik "Joe-d" ära tapeti? Ei! Sest nad on lihtsalt kari näotuid inimesi, kelle kohta ma midagi ei tea.

Ma ütlen selle välja! Bruce Willis’t ei ole siia vaja. Ta oli kõigil postritel ja reklaamides, aga tegelikult näidatakse teda filmi umbes 10 minutit. Ta on mõttetu ja film ei oleks ilma temata midagi kaotanud.

Filmi parimad ja huvitavaimad tegelased on Snake Eyes ja Storm Shadow. Nende taustast räägitakse rohkem kui esimeses filmis ja see on tegelikult filmi kõige huvitavam osa. Uskumatu, et filmi parimaks tegelaseks on Snake Eyes, kes mitte ühtegi sõna ei lausu.

Story on väga õhuke ning põhiliselt lihtsalt ettekäändeks, et saaks mõne suure action-stseeni korraldada. Sisu on üsna huvitav, aga mind see tegelikult vist eriti ei huvitanudki, see ei ole nii hull, aga taganjärele mõeldes avastasin ma, et see ei olnud mitte midagi erilist.

Poliitiline osa sellest filmist on täiesti ajuvaba ja rohkem ei ole teil vaja sellest teada.

Kui me läheme vaatama filmi nagu see siin, ei otsi me ju ometi sisu! Muidugi mitte! Me läheme ikka action’i pärast!

Enamjaolt on action täiesti vaadatav, aga ma oleksin parema meelega vaadanud rohkem Ninja võitlusi, kui lõputuid tulevahetusi.

Seda filmi lükati tegelikult mitu kuud edasi, kuna nad tahtsid filmile juurde lisada 3D. (Kas üldse tuleb kinodess mõni film, mis ei ole 3D-s?)
Tegelikult olen ma üks vähestest inimestest, kes naudib 3D filme. Prillid on tüütud, aga mulle meeldib see efekt.

Samas olin ma skeptiline, sest ma tean, et konverditud 3D on üldiselt saast ning peab ütlema, et ma olin meeldivalt üllatunud. Mitte ainult ei ole see viimase aja parimaid kolmemõõtmelisi filme, vaid see on ka parim järeltöötlusega tehtud 3D film, eelmise aasta ,,Titanicu” kõrval.

Ma teadsin, et nad pilluvad mulle asju näkku, aga minu üllatuseks ei ole siinkohal tegemist tavalise 2D pildiga, kus ainult lendavad asjad on kolmemõõtmelised. Nad on ikka kõvasti vaeva näinud, sest peaaegu igas kaadris on väga palju sügavust nt torgib aega ajalt kellegi nina ekraanist välja ja eesplaanil asuvad esemed, nagu näiteks aiad ja vesi, ulatuvad kaugele, ekraanist välja. Muidugi pilluvad nad ka asju vaataja poole ja ma poleks arvanud, et nii agressivselt. Pidevalt lendab mõni kärbes, ninja relv või kuul vaataja poole. 

Filmi suurim action-stseen toimub Himaalajas, kus Snake Eyes ja tema abiline üritavad Storm Shadow kinni võtta. Seda oli tore vaadata lihtsalt mastaabi tõttu. Seda aitab süvendada 3D. Teate seda tunnet, mis tekib kui te näiteks lõbustuspargis Ameerika mägedel kuskilt kõrgelt alla hakate laskma, see tunne mis siis kõhus tekib on sama tunne,mis tekib kui vaadata seda Himaalaja stseeni ning lisaks ölendab iga paari sekundi tagant näkku mõni ninja.

,,G.I Joe: Kättemaks” on kohati täiesti ajuvaba ja ülimalt õhuke ja enamjaolt lõbus seiklusfilm. Ma pean tunnistama, et ma tegelikult nautisin selle filmi vaatamist ja mul ei oleks kolmanda osa vastu mitte midagi.
                                                                            3.5/5
 






0 comments:

Post a Comment