Sunday, July 28, 2013

Wolverine

Jätkub 2013. aasta üsna kehv filmisuvi.


Filmi tegevus leiab aset pärast seda, mis "X-mehed: viimane vastuhakk" lõpus juhtus. Wolverine on end teistest mutantidest eraldanud ja karva kasvanud. Siis aga kutsutakse ta Jaapanisse, sest mees, kelle elu ta kunagi päästis, tahab teda enne surma tänada ja ta vabastada Wolverine'i surematusest. Nagu ikka lähevad paljud asjad valesti ja varsti peab Wolli võitlema nii enda kui ka teiste nimel.

Tegu on filmiga, mida mina eriti ei oodanud ning mul on hea meel, et ma eriti elevile ei läinud, sest see oleks tähendanud veel suuremat pettumust.

See, et filmi tegevus Jaapanis toimub on omamoodi huvitav, aga siis kistakse Logan ühe perekonna omavahelistesse tülidesse ja tekib küsimus, et miks me seda vaatama peame. Mitte seetõttu, et ma ise tahaksin hullult actionit näha, mulle meeldib hea draama, aga see siin on lihtsalt igav. Ühel hetkel räägitakse Jaapani maffiast ja hetk hiljem juba ninjadest ning see kõik on üsna segane. Kui juba Jaapani olustikuga mängida, siis oleks võinud rohkem rõhku panna selle maa traditsioonidele jne. Mingil määral on filmi üritatud lisada realismi, aga see kaob üsna kiiresti ära ja lõpp läheb täiesti üle võlli.

Suurimaks probleemiks "Wolverine'i" puhul on see, et kogu film tundub üsna ebavajalik ja tuttav. Peale asukoha vahetuse, ei tooda lauale mitte midagi uut, pöörded on etteaimatavad ja sisu liigub tuttavat rada mööda.

Logan on jõudnud oma elus punkti, kus ta on näinud juba niivõrd palju hävingut ja surma ning ise põhjustanud teistele valu, et ta ei taha enam elada. Ma saan aru, et teda on püütud kui tegelast edasi arendada, aga ainult osa sellest töötab, ülejäänu on kehvasti lahendatud.  Ärge saage valesti aru, Wolverine on endiselt väga lahe tegelane ja Hugh Jackman on endiselt väga stiilne.


Lisaks on filmis ka armulugu Wolverine'i ja ühe tähtsa tibi vahel. See liin ei käinud mulle närvidele, aga tundus samas ebavajalik.

Kurjamid on tobedad. Siin on üks paha tädi, kellel on kole keel ja mürk, kes suudab nahka ajada.

Ning see toob mind actioni juurde. Action ei ole meeldejääv. Selle asemel, et panna Wolverine võitlema ninjadega, on talle vastasteks püssidega mehed. Kui filmi algus oli mingil määral realistlik, siis viimased 10 minutit lähevad täiega üle võlli. Logan võitleb hiiglasliku metallist samurai robotiga. Nõme!

"Wolverine'i " kõlbab vaadata täpselt üks kord! Filmil on küll suured probleemid, aga samas ei vihka ma seda filmi. Tegu on lihtsalt linateosega, mis oleks võinud jääda tegemata.

                                                                        3/5

PS! Mul on lehekülg ka facebookis, kuhu panen üles filmiuudiseid, filmiarvustusi, uusi trailereid.jne. Siin on aadress: https://www.facebook.com/EluOnKino
                                             

2 comments:

  1. See on kõige halvem filmiblogi, mida ma vist kunagi lugenud olen. Esiteks, kas oled päritolult venelane? Ainult see seletaks sellise hulga kirjavigu. Teiseks, pildi pealt vaadates näed välja 13-15. Täpselt seda on aru saada arvustusi ka uurides. Tiinekatele omased sõnad nagu "nõme", "sitt" jne. ei liigitu argumentide põhise kriitika alla. Ma ei saanud sellest mitte kuidagi targemaks. Palun lõpeta arvustamine ning jäta see ülesanne täiskasvanutele. Sisutuid lihtlauseid ei taha mitte ükski filminautleja lugeda.

    ReplyDelete
  2. Aitäh tagasiside eest. Ootan nõuandeid, kuidas paremini kirjutada. Südamlike tervitustega

    Tarvi

    ReplyDelete