Thursday, May 23, 2013

Kiired ja vihased 6



Ei oska muud teha kui ohata.


,,Kiired ja vihased 6” on uusim ja kuues film üliedukas ,,Kiirete ja vihaste” filmisarjas. Seekord proovivad Dominic Toretto ja tema kaaslased võtta rajalt maha kurjategijat, kes tahab varastada üht kiipi.

Kõik! See ongi praktiliselt kogu filmi sisu. Vähemalt saavad filmitegijad aru, missuguse filmiga neil tegemist on. Nad teavad, et ,,Kiirete ja vihaste” sari on eelkõige üles ehitatud märuli, mitte sisu peale. Ja see on hea, sest nad tõesti ei ürita siia toppida midagi, mida vaja pole. Kaamera taga olevad inimesed teavad, mida teha ning ei proovi teha sellest filmist midagi, mis see olema ei pea.

Ma ei ole kunagi olnud selle sarja suur fänn. Ma olen näinud kõiki filme peale esimese osa ja Tokyo osa. Mitte ükski neist, välja arvatud eelmine ehk siis viies osa, ei avaldanud mulle muljet, aga viies meeldis mulle väga. See
oli lõbus ja stiilne ning seal oli huumorit, lahe action... jah, just action oligi põhjuseks, miks too film mulle meeldis. Action oli täiega üle võlli, aga see oli naljakas ning ma elasin kaasa. Eelmine film oli ka põhjuseks, miks ma seda osa väga ootasin.

Tuleb tunnistada, et ma olen tõsiselt pettunud. Ma tean, et sellelt filmilt ei saa oodata erilist sisu, ega sügavaid tegelasi, kuid nendes asjades ei olegi vigu.
Igast küljest kuulen ma seda, kui lõbus see film pidavat olema. Ma ei tea, mida teised nägid, aga minul oli väga igav. Selle filmisarja aluseks on hull action ja seda jagub siin küllaga, aga see ei ole huvitav. Igavad märulistseenid tüütasid mind kiiresti ära. Eelmises osas elasin ma seifi läbi Rio vedamisele täiega kaasa. Siin puuduvad sellised momendid minu jaoks täielikult. Muidugi meeldib mulle, et nad on läinud eemale lihtsalt tänaval kihutamisest, sest see annab rohkem ruumi hingamiseks, aga juba esimese tõsise märulistseeni ajal hakkas mul kohutavalt igav ning ma ootasin, et see läbi saaks.

Teine häiriv asi on kurjam. Luke Evans saab tema kehastamisega küll hästi hakkama, aga tegelane ise on sama sügav kui lomp keset kõnniteed. See tähendab, et ma ei tea tema kohta mitte midagi. Tal ei ole mingit tausta. Ma tean, et sama asi oli ka eelmises osa, aga millegi pärast seal see mind ei häirinud. Evans’i kurikael on ka kohutavalt igav. Ta veedab terve filmi ainult oma koopas mölisedes ning mitte midagi erilist ta ei tee.

Üllatavalt hästi, aga töötavad enamus ülejäänud tegelastest. Minu jaoks olidki kõige köitvamad stseenid, kus Domi tiim oli koos. Need tegelased klapivad kõik ideaalselt ning neid on tore vaadata. Nad jätavad tõelise perekonna mulje.

Mida ma näitlemise kohta oskan öelda? Vin Diesel räägin endiselt nagu karu, The Rock meenutab pigem mäge kui inimest ning teised näitlejad/tegelased on endiselt toredad. Algul ma arvasin, et Gina Carano võib filmile halvasti mõjuda, sest ta ei ole ju tegelikult näitleja, vaid MMA staar, aga teda pole filmis palju ning ta on suhteliselt kasutu, seega pole vahet.

On mul veel midagi öelda? Vist on! Kuigi mulle action ei meeldinud, pean ma tunnistama, et see on tehnilises mõttes hästi üles ehitatud. Action on filmitud kuidagi mõnusalt, nii, et see ei tundu liialt segane. Kaskadööritrikid on samuti väga head, need inimesed teevad täiesti segaseid asju.
Ma ise ei kuula sellist muusikat, nagu siin taustaks pidevalt mängib, küll aga pean ma tunnistama, et filmi sobib räpp, hip-hop ja poppmuusika suurepäraselt.

Tuleb ka ära mainida, et loogika puudub filmist täielikult. Mõned stseenid on nii ebaloogilised, kui veel olla saab, aga õnneks pole siin idiootsusi, mis oleksid ,,Die Hard 5” tasemel. Seega jätke oma aju ukse taha.

Pole kahtlustki, et ma jään selle vähemuse hulka, kellele ,,Kiired ja vihased 6” ei meeldinud, aga tegemist on selle aasta esimese tõeliselt pettumustvalmistava filmiga. Loodame, et seitsmes osa tuleb parem.
                                                                          2.5/5

PS!

Tegin paari päeva eest uue facebooki lehe, kuhu panen üles filmiarvustusi, filmiuudiseid.jne. Siin on aadress. https://www.facebook.com/EluOnKino 

Neile, kes on huvitatud minu arvustuste lugemisest on neid ehk selle lehe kaudu lihtsam leida.




0 comments:

Post a Comment