Tuesday, May 28, 2013

Suur ja kõikvõimas Oz



We're not in Kansas anymore!




,,Suur ja kõikvõimas Oz” on Sam Raim’i poolt lavastatud eellugu 1939. aasta kultusfilmile ,,Võlur Oz” ning räägib loo sellest, kuidas võlur Oz’i üldse sattus.

James Franco kehastab Oscar Diggs’i, kes töötab mustkunstnikuna rändtsirkuses, kuid ühel päeval põgeneb ta sealt kuumaõhupalliga ning jääb keeristormi sisse lõksu. Kui torm vaibub, avastab Oscar end maagiliselt maalt, mis kannab, nagu ta isegi, nime Oz. Seal kohtub ta mitme hea nõiaga, kes annavad talle ülesandeks hävitada Nurjatu Nõid.

Ma ütlen selle kohe välja. Ma olen üsna pettunud. Üldiselt sattuvad sellised seiklusfilmid mulle meeldima, aga asi ongi selles, et Oz polegi nagu õige seiklusfilm. Siin on küll kääbused ja lendavad ahvid, aga filmis puudub huvitav sisu ning igasugune võlu.

Sisu on kohutvalt mage. Mul oli terve filmi vältel meeletult igav. Selle filmi vaatamine oli tõeline trenn. Trenn, mis kestis rohkem kui kaks tundi. Film ei läinud kunagi käima. Ma lootsin pidevalt, et ehk juhtub midagi erilist või huvitavat, aga ei.

,,Oz” filmi on raske vaadata, sest peale ühe lendava ahvi, on kõik tegelased kas tüütud, rumalad või tobedad.
James Franco poolt mängitud Oscar on tegelane, keda ma algusest peale vihkasin, eriti seetõttu, et ta oleks võinud olla väga tore kangelane. Selle asemel on ta rumal, arglik ja valelik. Ühel hetkel on tunne, et: ,,Nii, nüüd ta küll muutub, nüüd hakkab ta kindlasti normaalseks,” aga ei, ta on kuni päris filmi lõpuni väga ebameeldiv tegelane.

Ülejäänud näitlejad on peaaegu kõik enamvähem. Rachel Weiz oli täitsa hea, aga Mila Kunis ei sobi oma rolli kuigi hästi, vaatamata sellele, et näitlemise osas teeb ta head tööd.

Samas on filmi visuaalne pool suurepärane. Filmi alguses toimub tegevus meie maaailmas ja pilt ekraanil on mustvalge ning üsna väike. Kui James Franco jõuab Oz’i, muutub pilt värviliseks. Kogu Oz näeb ilus välja, eriefektid on tugevad ning muudavad Oz’i maailma hüpervärviliseks. 3D-efekti kasutatakse ainult asjade näkku loopimiseks.
.
,,Suur ja kõikvõimas Oz” on igav fantaasiafilm, mis läheb väikestele lastele võib-olla paremini peale, kui minule. Pettumus!

                                                                        2.5/5










0 comments:

Post a Comment